مشخصات فنی دکل های مهاری

.....................



مشخصات فنی دکل های مهاری

مشخصات فنی دکل های مهاری بسیار متفاوت است و با توجه به کاربردهای گوناگون مختلف خواهد بود. مشخصات فنی دکل های مهاری نوع دکل را مشخص می کنند.

انواع مشخصات فنی دکل های مهاری چیست

دکل های مهاری جزو سازه های سبکی هستند. که نوعی دکل مخابراتی در اشکال مختلف محسوب می شوند. البته با توجه به مشخصات فنی دکل های مهاری این سازها در مدل های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته و در مکان های گوناگونی به کار گرفته می شوند. مهمترین اجزای تشکیل دهنده آنها میلگرد و لوله می باشد. که سبب شده تا بسته به مقاومت این دو، اجزا کارایی های متفاوتی داشته باشند.
مشخصات فنی دکل های مهاری

دکل های مهاری در انواع سری G طبقه بندی می شوند. که از جمله مشخصات فنی دکل های مهاری عبارتند از: متساوی الاضلاع و مثلث بودن قاعده تمامی دکل های مهاری به طول ۳۵/۲۵/۴۵سانتیمتر، البته این شکل قاعده سبب شده است. تا انواع دکل های مهاری به شکل سه ضلعی بوده و حالتی سه بعدی داشته باشند.  در بدنه دکل طول هر سکشن ۳۰۰ سانتیمتر است، حداکثر ارتفاعی که هر دکل می تواند از سطح زمین نصب شود ۹۰۰۰ سانتیمتر است، پایه های تمامی دکل های مهاری از لوله نمره ۳ می باشد، که به کمک میلگردهای شماره ۸ یا ۱۰ به شکل خرپا به یکدیگر متصل شده اند. از دیگر مشخصات فنی دکل های مهاری این است که در انواع دکل های مهاری اجزا و قطعات با استفاده از جوش الکتریکی به یکدیگر متصل شده اند. لوله های بدنه همگی نمره یک اینچ هستند.

تصویر ۱
دیگر مشخصات فنی دکل های مهاری

انواع دکل های مهاری در پایه های اصلی از یک جنس ساخته شده اند. جنس هر یک از سکشن ها در قسمت تودلی با یکدیگر متناسب هستند. حداکثر باری که باد در ارتفاع ۶۰ متری  به دکل های مهاری وارد می کند. برابر است با ۲۰۰kg/M2. حداکثر باری که باد در ارتفاع ۳۰ متری به دکل های مهاری وارد می کند برابر است با ۲۴۰kg/M2. آنتن هایی که بر روی تمامی دکل های مهاری قابل نصب هستند، به صورت بشقابی بوده و این قابلیت را دارند تا سطح بادخور آنها حداکثر به وزن ۱۰۰ کیلوگرم و ۶ متر مربع باشد. یا آنتن های دایپل Dipole, yagi, Whip در سه جهت می توانند به وزن ۱۰۰ کیلوگرم باشند.

مهمترین مشخصات فنی دکل های مهاری نصب آنها در زمین های نرم است. در واقع زمین هایی که مقاومت خاک آنها حداقل ۲kg/cm2 باشد. قابلیت نصب دکل های مهاری را دارند. هر یک از اجزای دکل های مهاری در نمونه های مختلف برای مقاومت داشتن در برابر سرما، یخ و برف به قطر ۲.۵ سانتیمتر طراحی شده است. انواع دکل های مهاری بین ۲۴کیلوگرم تا ۲۶ کیلوگرم وزن دارند. پای دکل ها در حالتی که به صورت ۶۰ متری طراحی شده باشند. می توانند حداکثر نیروی محوری معادل با ۱۵۱۴ کیلوگرم را از خود نشان دهند. پای دکل ها در حالتی که به صورت ۳۰ متری طراحی شده باشند. می توانند حداکثر لنگر خمشی معادل ۲۳ تن سانتیمتر را به خود اختصاص می دهد.

تصویر ۲
مشخصات دکل مهاری

دکل های مهاری نمونه ای از دکل های مخابراتی هستند. که اغلب در شبکه های رایانه ای و تلفن همراه استفاده می شوند. همچنین از این دکل ها در بی سیم و رادیو نیز استفاده می شود. چنین دکل های مخابراتی به دلیل مشخصات فنی دکل های مهاری دارای نصب ساده و بسیار کم هزینه می باشد. این نوع دکل ها بسته به نوع ساخت و ابعادی که دارند. به چندین گروه تقسیم بندی می شوند. این سازه ها برای اولین بار در کشور کانادا ساخته و مونتاژ شده اند. عموما دکل های مهاری بار بسیار کمی را تحمل می کنند. لذا در هر ۹ متر به کمک سیم های مهار کننده پایه های دکل از سه جهت به زمین متصل می شوند. طراحان دکل های مهاری مبنای ساز و کار دکل را بر اساس باری قرار می دهند، که باد به سازه وارد می نماید. البته می بایست در کنار مشخصات فنی دکل های مهاری شکل و مقاومت همچنین ارتفاع و وزن سازه به گونه ای باشد که در برابر بارهای ناشی از ایجاد  زلزله سازه را کنترل نماید.

تصویر ۳
وزن دکل مهاری

دکل های مهاری از جمله سازه های سبکی هستند. که مهمترین مشخصات فنی دکل های مهاری وزن کم آنها می باشد. به طوری که می توان گفت بیشترین وزنی که دکل های مهاری تا به حال داشته اند ۲۶  کیلوگرم بوده است. البته این سازه ها آنقدر هم سبک نیستند. زیرا کمترین  وزنی که در انواع دکل های مهاری دیده شده است ۲۴ کیلوگرم می باشد. این سازه ها به دلیل کاربردی که دارند در پشت بام ها و برج ها و در ارتفاعات بلند طوری طراحی شده اند. که به دلیل ارتفاع بلند مهار شدن توسط سیم های مهار کننده وزن کمی را شامل شوند.

تصویر ۴
وزن دکل مهاری g45

دکل مهاری 45 g نمونه ای از دکل های مهاری است که از سکشن ها و قطعات پیش ساخته ای در ارتفاع ۳ متری ساخته و مونتاژ می شود. این دکل با داشتن ظرفیت پایین دکل، فضای زیادی را برای نصب راه اندازی لازم دارد. با توجه به مشخصات فنی دکل های مهاری می توان گفت این نمونه از دکل های مهاری دارای طول سکشنی به ارتفاع ۳ متر هستند. وزن دکل مهاری 45g معادل ۲۶ کیلوگرم می باشد. البته باید گفت دکل های مهاری 45g بنا به نمره میلگرد به کار رفته در آنها در دو تیپ A, B ساخته می شود. که هر کدام از تیپ ها شامل ۹ مدل دکل مهاری هستند. هر یک از این مدل ها خود به تنهایی وزن اختصاصی دارند. از این رو بنا به مدل دکل مهاری 45g وزن این سازه از ۲۲ کیلوگرم تا ۲۹ کیلوگرم متغیر می باشد.

نوع لوله ای که در پیکره دکل مهاری 45g به کار گرفته می شود نمره یک اونس دارد. میلگرد شماره ۱۰ در آن استفاده می شود. بارزترین مشخصات فنی دکل های مهاری از جمله دکل مهاری 45g این است که سه وجهی بوده و از جنس گالوانیزه ساخته شده است.

تصویر ۵
اندازه دکل مهاری

این سازه ها به دلیل نصب شدن آنتن های بی سیم بر روی آنها همچنین دیش های کوچک اینترنت و کاربردهای دیگر می بایست ارتفاع ایده آل و  بلندی داشته باشند. البته در برخی از موارد به علت بلندی بیش از اندازه دکل های مهاری دیده شده است که این سازه ها  به سقوط منجر  شده اند.  از این رو حداکثر ارتفاعی که برای اندازه دکل مهاری در نظر گرفته شده حدود ۹۰ متر می باشد. که بنا به کاربرد و نمونه های مختلف این سازه می تواند در کنار دیگر مشخصات فنی دکل های مهاری دارای ارتفاع های متنوعی باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده توسط میلاد در سه شنبه 28 مرداد 1399

و ساعت 16:20



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by madaran123 ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید




میلاد




خرید از فروشگاه سحر چه مزایا و معایبی دارد
یک خرید معرکه و مناسب با فروشگاه سحر
یک محصول واقعی و با کیفیت در فروشگاه سحر
طراحی داخلی فروشگاه سحر چگونه است
چطوری میتوانیم از فروشگاه سحر خرید کنیم
فکر درست درباره ی فروشگاه سوپریم
بهتر شدن آسایش شما با فروشگاه سوپریم
الان یک موقعیت خرید عالی از فروشگاه سوپریم است
بسته بندی شیک فروشگاه سوپریم
یک روش حرید متداول از فروشگاه سوپریم
فروشگاه سرپریم یک فروشگاه با اعتبار است
یک خرید مطمئن برای شما ،خرید از فروشگاه سوپریم است
فروشگاه سوپریم یک فروشگاه قانونمند
فروش فروشگاه اینترنتی سحر با اعتبار بالا
فروشگاه اینترنتی سحر با اعتبار بالا و مطمئن
خرید ازفروشگاه اینترنتی سحر با اعتبار بالا
فروشگاه اینترنتی سحر با اعتبار بالا
فروشگاه اینترنتی سحر
سیر سیاه در اصفهان
سیر سیاه مشهد
فروش سیر سیاه در شیراز
سیر سیاه و سرطان
سیر سیاه برای کبد چرب
فروش دوربین مداربسته
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برای من و آدرس madaran123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا















»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: